چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

علی شاکری: لیگ‌برتر والیبال چهارشنبه هفتم آذر در غیاب پیکان صدرنشین که قرعه استراحت در این هفته به نام این تیم افتاده است، با انجام بازی‌های هفته هفتم به استقبال اردوی دوم تیم‌ملی می‌رود.

 اردویی 4روزه که درست در آستانه رویارویی بزرگ نیم‌فصل لیگ‌برتر بین پیکان و پردیس قزوین، قرار است با ورود زوران گاییچ به تهران شکل بگیرد که به نوعی موجبات نگرانی مربیان این 2 تیم را به همراه داشته است.

 در این زمینه حق را هم باید تا حدود زیادی به کارخانه و مؤذن داد که نگران مصدومیت احتمالی بازیکنان کلیدی خود باشند. این 2 تیم هرکدام 3، 4 بازیکن در جمع دعوت‌شدگان دارند. مشخصه بارز بازی‌های هفته هفتم نزدیکی قدرت تیم‌ها به یکدیگر است و به جز دیدار گنبد که تیم میزبان با فاصله‌ای 9 پله‌ای مجبور به پیکار با تیم دوم جدول خواهد بود، در بقیه بازی‌ها چنین فاصله‌ای حس نمی‌شود.

 در شهرک بعثت بندر امام(ره)، پتروشیمی میزبان اتکا تهران است، دیداری که پیش‌بینی تیم پیروز آن به راحتی امکان‌پذیر نیست. جالب آنکه وادی، سرمربی اتکا و شاگردانش یکشنبه گذشته در سالن آزادی به جای رجوع به فیلم بازی حریف، از نزدیک پتروشیمی را آنالیز کردند.

در گنبد، پردیس به دیدار تیمی می‌رود که غرق در مشکلات مالی است و با این اوصاف اگر تیم میهمان فریب جایگاه تیم میزبان در جدول را بخورد، بعید نیست که خاطره تلخ یزد برایش تکرار شود.

در یزد، استیل‌آذین تهران میهمان تربیت‌بدنی است. نماینده یزد به جز یک بار لغزش در بازی‌های خانگی تاکنون به کمتر حریفی در خانه باج داده است. در مقابل جوانی استیل‌آذین، تیم میزبان به تجربه مردانش به خصوص بابک مظفری می‌بالد که هنوز هم مانند روزهای جوانی‌اش سازنده و طراح بهترین پاس‌هاست.

 در تهران، سایپا در حالی که محمد شریعتی گرداننده چند سال اخیرش را در تیم روبه‌رو می‌بیند، به مصاف تیمی می‌رود که این روزها در بهترین شرایط خود به سر می‌برد. سایپا که به عنوان یکی از 3 مدعی برتر فصل هم‌اکنون در مکان ششم جدول قرار دارد فقط در سایه برد می‌تواند از بحران گرفتارآمده رهایی یابد. بانک صادرات مشهد با پیروزی‌های پیاپی در هفته‌های اخیر تا رده سوم جدول صعود داشته است.

 در سیرجان، گل‌گهر پس از هفته‌ها ناکامی می‌تواند به کسب پیروزی مقابل اروم‌دشت، تیم قعرنشین جام با امیدواری نگاه کند. تنها برد سیرجانی‌ها تا پایان هفته ششم برابر پگاه دیگر نماینده ارومیه به‌دست آمده است.

 در همدان، شهرداری این شهر با پگاه دیدار می‌کند. این بازی هم مانند بازی پتروشیمی و اتکا، پیکاری غیرقابل پیش‌بینی است.

 تهدید کارخانه

 پیکان، صدرنشین لیگ‌برتر والیبال همچنان تنها تیم بدون شکست بازی‌های دور رفت است. کارخانه سرمربی این تیم در مورد اینکه بی‌شکستی پیکان تا کجا ادامه خواهد یافت، گفت: با مشخص شدن وضعیت تیم‌ها در جدول بازی‌ها، پیش‌بینی این موضوع بسیار سخت است. با توجه به اینکه تمام بازی‌های باقی‌مانده ما با تیم‌های بالای جدول خواهد بود، نمی‌دانم در کدام ایستگاه مجبور به توقف خواهیم شد.

وی برپایی اردوی دوم تیم‌ملی را در آستانه بازی حساس این تیم با پردیس نامناسب دانست و تهدید کرد، در صورتی که هرکدام از بازیکنان پیکان در اردوی تیم‌ملی مصدوم شوند، این تیم در بازی روز چهارشنبه آینده در قزوین با پردیس حاضر نخواهد شد.

 کارخانه، نبود چند بازیکن تیمش را در تمرینات هماهنگی قبل از رویارویی هفته آینده نگران‌کننده دانست و گفت: نمی‌دانم چگونه باید تیمم را آماده این دیدار مهم کنم. سرمربی تیم جوانان ایران با اعلام بهبودی نسبی مصدومیت محمد ترکاشوند خاطرنشان کرد که او حتماً به بازی با پردیس خواهد رسید. وی همچنین از آنالیز 3 فیلم حریف هفته هشتم گفت و اینکه شناخت کاملی از نقاط قوت و ضعف پردیس دارد.

 مؤذن: اردوی تیم‌ملی به ضرر همه تیم‌هاست

علی مؤذن، کاپیتان اسبق تیم‌ملی و سرمربی پردیس، عامل اصلی برد تیمش مقابل سایپا را پس از واگذاری 2 ست منصور زادون و روحیه برتری‌جویی بازیکنانش خواند.

مؤذن در این باره گفت: یکی، دو اشتباه داوری باعث عصبانیت بازیکنان ما شد و آنان هنگامی که خطر باخت را با تمام وجود حس کردند، تحت تأثیر تشویق تماشاگران برای اثبات شایستگی تلاش کردند و توانستند از شکست پیروزی بسازند. وی شیوه برپایی اردوهای کنونی تیم‌ملی را مانند کارخانه بی‌موقع و نامناسب دانست و افزود: در تصمیم‌گیری فدراسیون برای تیم‌ملی هیچ نظرخواهی از تیم‌ها نشده است.

 در اردوی گذشته حسینی و زادون را سالم تحویل تیم‌ملی دادیم ولی مصدوم پس گرفتیم و حالا هم که برای بازی با پیکان چند بازیکن دعوت شده خود به تیم ملی را در اختیار نخواهیم داشت.

مؤذن در مورد حضور مارکوویچ، بازیکن مورد دعوای2 باشگاه پردیس و پگاه گفت: این بازیکن چند روزی است که با ما تمرین می‌کند و هنگامی که بتواند برتر از زادون و شیاری در قطر پاسور نشان دهد، از وجودش سود خواهیم برد.او در مورد پیش‌بینی بازی با پیکان گفت: نمی‌توان این بازی را پیش‌بینی کرد، ولی تیمی که کمتر اشتباه کند شانس بردش بیشتر است.

کد خبر 37772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز